5 redenen waarom je niet gaat afvallen

5 redenen waarom je niet gaat afvallen

Om te kunnen afvallen zul  je je eigen vet moeten verbranden. Om dat voor elkaar te krijgen zul je aan een aantal voorwaarden moeten voldoen want anders gaat het je niet lukken. Hieronder staan 5 redenen waarom je niet zou kunnen afvallen . Slechte gewoontes die je zou moeten afleren wil je afvallen door vet te verbranden.

1. Je eet teveel bewerkte koolhydraten

  1. Bewerkte koolhydraten zitten in  onder andere koek, gebak, snoep, zoet broodbeleg en frisdrank. Het zijn verborgen suikers. Je treft ze ook aan in witbrood witte macaroni en witte pasta en ook in witte rijst. Om af te kunnen vallen heb een  rustige stabiele bloedsuikerspiegel nodig zodat je lichaam weinig insuline aan hoeft te maken waardoor je vet kunt verbranden. Bovengenoemde voeding zorgen voor grote pieken in die bloedsuikerspiegel waardoor er insuline nodig is om de bloedsuikerspiegel weer te normaliseren waardoor de verborgen suikers in deze voeding wordt opgeslagen als vet.

2. Onvoldoende beweging

  1. We leiden een zittend bestaan . Zitten is het nieuwe roken wordt er beweerd. Het is voor vetverbranding van belang dat je beweegt op een hartslagfrequentie die je zeer lang kunt volhouden en waar je je prettig bij voelt. Lees mijn blog over de formule van Maffetone.
    Regelmatig lange wandelingen of hardlopen met een lage hartslag of fietsen op een lage hartslag zorgen ervoor dat de vetverbranding op gang kan komen. 

3. Onvoldoende rust

  1. Wanneer je je eetpatroon hebt aangepast en je beweegt meer dan voorheen dan is het van belang voldoende rust te nemen. Dit wordt nogal eens onderschat. Voldoende rust is een essentieel onderdeel voor de opbouw van conditie en de opbouw van spieren. Wanneer je je moe voelt sla dan gewoon een training over.

4. onvoldoende goed eten

  1. Wanneer je je de slechte koolhydraten hebt weten te verbannen dan is het zaak om voldoende kwalitatief voedsel binnen te krijgen het liefst vers en onbewerkt. Denk hierbij aan verse groenten, vers vlees, noten, zaden, bessen en vruchten.

5. Te vaak eten

  1. Door slechts drie keer per dag een een maaltijd te nuttigen krijgt je stofwisseling rust. Rust zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel voor een langere periode stabiel is. Hierdoor hoeft er minder insuline te worden aangemaakt wat weer een positief effect heeft op de vetverbranding. Door te ontbijten en daarna tussen de middag te lunchen en ’s avonds te dineren en tussendoortjes zoveel mogelijk te vermijden krijgt je stofwisseling rust. Lees ook mijn blog over intermittent fasting.

Wellicht is niet alles voor jou van toepassing of ben je het met mij oneens, kan ook. Wil je meer weten lees dan grip op koolhydraten
Laat het me weten in de comments.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *