Blog

Is gezond eten duur?

Is gezond eten duur? Veel mensen, die zich niet verdiepen in hun voedingspatroon, zijn vaak van mening dat gezonder eten meer geld kost. Maar is dit ook zo. Is gezonde voeding duurder dan junkfood of voorbereide maaltijden die je alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron?
Lees er meer over in mijn blog over de prijs van gezonde voeding.

ei noten avocado pasta vlees wortel sla tomaat broccoli paprika. Is gezond eten duur?
gezond eten
Lees “Is gezond eten duur?” verder

7 koolhydraatarme ontbijt tips

De dag kun je vanaf nu goed beginnen met deze 7 koolhydraatarme ontbijt tips. Om te kunnen afvallen zonder daarbij honger te lijden is een stabiele bloedsuikerspiegel van belang. Een koolhydraatarm ontbijt is de basis van een stabiele bloedsuikerspiegel. Lees er meer over in mijn blog over koolhydraatarme ontbijt tips.

smoothie aardbei mango perzik
smoothie aardbei mango perzik
Lees “7 koolhydraatarme ontbijt tips” verder

10 tips om gemakkelijk af te vallen.

10 gratis tips om af te vallen. Afvallen hoeft niet moeilijk te zijn. Honger lijden is niet nodig. Door de onderstaande tips te gebruiken zul je op een eenvoudige manier afvallen. Probeer er elke dag of elke week 1 consequent toe te passen. Gedragsverandering gaat vaak over kleine dingen. Kleine dingen die op de lange termijn grote verandering te weeg brengen.

Lees “10 tips om gemakkelijk af te vallen.” verder

Wordt slank door deze 5 ochtendrituelen.

Afvallen realiseer je door goede gewoontes aan te leren. Slank worden en slank blijven is dus meer dan verantwoord eten, het is een bewuste positieve levenshouding. Door deze 5 simpele ochtend rituelen te ontwikkelen geef je een boost aan je dag en word je eenvoudig weer slank en blijf je slank.

aardbeien met blauwe bessen
Lees “Wordt slank door deze 5 ochtendrituelen.” verder

Afvallen in 2019 met nieuwe wetenschappelijke inzichten.

Stop met wegen en calorieën tellen want er zijn nieuwe inzichten over afslanken. Het gaat niet langer over lichaamsgewicht maar over de hoeveelheid lichaamsvet. Oude ideeën over afslanken via allerlei diëten zijn passe. Nieuwe wetenschappelijke inzichten noemen een verandering van het metabolisme als de oplossing voor overgewicht. Lees er meer over in dit blog.

tailleomvang meten in plaats van wegen
tailleomvang meten
Lees “Afvallen in 2019 met nieuwe wetenschappelijke inzichten.” verder

afvallen met koolhydraatarm eten

Afvallen door koolhydraatarm te eten wordt meer en meer gangbaar in Nederland maar ook op andere plaatsen in de wereld. Door te schuiven met percentages  binnen de macronutriënten kun je gemakkelijker afvallen. In het kort komt het er op neer dat je minder koolhydraten gaat eten en meer vet en eiwitten. Maar hoeveel koolhydraten eet je dan en welke koolhydraten? Lees mijn blog over afvallen door koolhydraatarm te eten.

Lees “afvallen met koolhydraatarm eten” verder

Gegarandeerd afvallen met de juiste hoeveelheid eiwitten in een koolhydraatarm eetpatroon.

Bij een koolhydraatarm eetpatroon ligt de focus vooral op het aantal grammen koolhydraten per dag. Maar hoeveel grammen eiwitten moet je dan per dag eten in een koolhydraatarm eetpatroon? Lees mijn blog over eiwitten in een koolhydraatarm eetpatroon.

3 witte en 3 bruine eieren
eieren zijn de ideale eiwitbron
Lees “Gegarandeerd afvallen met de juiste hoeveelheid eiwitten in een koolhydraatarm eetpatroon.” verder

De meest effectieve manier om af te vallen!

Niet meer dan drie keer per dag eten en tussen de 20 en 50 gram koolhydraten eten. 20 procent van je behoefte is afkomstig van eiwitten en maar liefst 75 procent is afkomstig van vetten. Welke vetten moet je eten in een koolhydraatarm eetpatroon? Wil je meer weten lees dan verder

gezonde vetten
Lees “De meest effectieve manier om af te vallen!” verder

Koolhydraatarm eten en wedstrijden.

Wanneer je koolhydraatarm eet en ook wedstrijden wil gaan lopen of meedoen aan triathlons dan is de grote vraag wat eet ik dan. Wat eet ik voor de wedstrijd en wat eet ik tijdens de wedstrijd. Wat je niet meer wil is het ouderwetse koolhydraat stapelen en tijdens de wedstrijd glucose drankjes nemen om de finish te halen. Wil je weten hoe het ook kan lees dan mijn blog.

sportdrank zonder toegevoegde suikers
Lees “Koolhydraatarm eten en wedstrijden.” verder